SERTİFİKAMIZIN FAYDALARI

SERTİFİKAMIZIN FAYDALARI

AHLAKİ İŞLETMECİLİK (AHİ) SERTİFİKASI ALMAK FİRMALARA NE SAĞLAR? 

Artan rekabet şartlarında gelecek kuşaklara daha güzel bir dünya ve daha mutlu ve huzurlu bir çalışma ortamı bırakmak şimdiden huzurlu ve mutlu iş yerlerine sahip olmakla mümkündür. Bu da firmaların bütün iş ve işlemlerinde daha ahlaki davranması ile mümkündür.

Çalışanların esenliği, iş yeri mutluluğu ve genel olarak sosyal sorumluluk, çağdaş işletmelerin finansal yükümlülükleri kadar önemli yükümlülükleri haline gelmiştir. İnsanlar kendilerini değerli görmedikleri ve mutlu hissetmedikleri iş ortamlarından ilk fırsatta kaçma eğilimindedirler. Oysaki işletmeye gönül bağı ile bağlı olan çalışanlara sahip olmak en az sermaye gücü kadar önemli bir güçtür. İş yeri mutluluğunu ve huzurunu geleneksel Ahilik değerlerimizden hareketle sağlamaya çalışan AHİ sertifikası bu amaca hizmet etmektedir.

AHİ Sertifikası; mutlu iş yerleri oluşturmanın yanı sıra doğal çevreyi korumak, müşterilerin beklentilerini dikkate alarak kaliteli ve güvenli ürünler üretmek, bir taraftan da kuruluşun yatırımlarını kazançlı kılacak bir şekilde yönetmek gibi sosyal sorumluluğun diğer unsurlarına da yer verir. 

 

AHİ- AHLAKİ İŞLETMECELİK YÖNETİM SİSTEMİ kurmanın birçok yararı mevcuttur ve bu sistemin başlıca özellikleri şunlardır:

       Örgütsel Etik Yapının tamamlanmış olması

       Tüketici hakları

       Tedarikçi hakları

       İşyeri huzuru ve Ahilik değerleri (çalışan uygulamaları)

       Doğal Çevre

       İşçi sağlığı ve güvenliği

Her kuruluş bu sistemi kurarken, yukarıdaki başlıklar altında açıklanan süreçleri hazırlamak zorundadır. Bu süreçler her kuruluşun kendi değerleri ve faaliyet alanına göre belirlenecektir.

 

Bu şekilde bir sistem kuran kuruluşlar muhakkak ki birtakım yararlar elde edeceklerdir. Kısaca AHİ Sertifikasının kuruluşlara sağlayacağı yararlar şunlardır:

       Büyük bir rekabet avantajı olarak rakiplere karşı üstünlük sağlar

       İşyeri huzuru ve mutluluğu artar

       Çalışanlar kendilerine değer verildiğini hisseder

       Etik çatışma ve etik ihlalleri azalır

       Ayrıca kuruluşun sektördeki saygınlığı ve marka değeri artar

       Daha kaliteli bir iş gücünün işletmeye çekilmesi bu yolla sağlanır

       Ahlaki işletmecilik yeni müşteriler kazanılmasını sağlar

       Kuruluş çalışanlarının moralleri yükselir, kuruluşa bağlılıkları artar ve verimlilikleri yükselir 

       Yatırımcıların, pay sahiplerinin, sponsorların ve diğer finans gruplarının kuruluşa bakış açıları değişmektedir

       Kuruluşun, resmi makamlarla, medya ile, rakipleri ile ve müşteriler ve diğer etkileşen grupları ile iletişimi güçlenecek, ilişkileri gelişecektir.