SERTİFİKAMIZIN FAYDALARI
AHLAKİ İŞLETMECİLİK (AHİ) SERTİFİKASI ALMAK FİRMALARA NE SAĞLAR?
Artan rekabet şartlarında gelecek kuşaklara daha güzel bir dünya ve daha mutlu ve huzurlu bir çalışma ortamı bırakmak şimdiden huzurlu ve mutlu iş yerlerine sahip olmakla mümkündür. Bu da firmaların bütün iş ve işlemlerinde daha ahlaki davranması ile mümkündür.
Çalışanların esenliği, iş yeri mutluluğu ve genel olarak sosyal sorumluluk, çağdaş işletmelerin finansal yükümlülükleri kadar önemli yükümlülükleri haline gelmiştir. İnsanlar kendilerini değerli görmedikleri ve mutlu hissetmedikleri iş ortamlarından ilk fırsatta kaçma eğilimindedirler. Oysaki işletmeye gönül bağı ile bağlı olan çalışanlara sahip olmak en az sermaye gücü kadar önemli bir güçtür. İş yeri mutluluğunu ve huzurunu geleneksel Ahilik değerlerimizden hareketle sağlamaya çalışan AHİ sertifikası bu amaca hizmet etmektedir.
AHİ Sertifikası; mutlu iş yerleri oluşturmanın yanı sıra doğal çevreyi korumak, müşterilerin beklentilerini dikkate alarak kaliteli ve güvenli ürünler üretmek, bir taraftan da kuruluşun yatırımlarını kazançlı kılacak bir şekilde yönetmek gibi sosyal sorumluluğun diğer unsurlarına da yer verir.
AHİ- AHLAKİ İŞLETMECELİK YÖNETİM SİSTEMİ kurmanın birçok yararı mevcuttur ve bu sistemin başlıca özellikleri şunlardır:
● Örgütsel Etik Yapının tamamlanmış olması
● Tüketici hakları
● Tedarikçi hakları
● İşyeri huzuru ve Ahilik değerleri (çalışan uygulamaları)
● Doğal Çevre
● İşçi sağlığı ve güvenliği
Her kuruluş bu sistemi kurarken, yukarıdaki başlıklar altında açıklanan süreçleri hazırlamak zorundadır. Bu süreçler her kuruluşun kendi değerleri ve faaliyet alanına göre belirlenecektir.
Bu şekilde bir sistem kuran kuruluşlar muhakkak ki birtakım yararlar elde edeceklerdir. Kısaca AHİ Sertifikasının kuruluşlara sağlayacağı yararlar şunlardır:
● Büyük bir rekabet avantajı olarak rakiplere karşı üstünlük sağlar
● İşyeri huzuru ve mutluluğu artar
● Çalışanlar kendilerine değer verildiğini hisseder
● Etik çatışma ve etik ihlalleri azalır
● Ayrıca kuruluşun sektördeki saygınlığı ve marka değeri artar
● Daha kaliteli bir iş gücünün işletmeye çekilmesi bu yolla sağlanır
● Ahlaki işletmecilik yeni müşteriler kazanılmasını sağlar
● Kuruluş çalışanlarının moralleri yükselir, kuruluşa bağlılıkları artar ve verimlilikleri yükselir
● Yatırımcıların, pay sahiplerinin, sponsorların ve diğer finans gruplarının kuruluşa bakış açıları değişmektedir
● Kuruluşun, resmi makamlarla, medya ile, rakipleri ile ve müşteriler ve diğer etkileşen grupları ile iletişimi güçlenecek, ilişkileri gelişecektir.